پیش‌بینی از دست دادن پنالتی توسط امباپه


پیش‌بینی از دست دادن پنالتی توسط امباپه
پیش‌بینی از دست دادن پنالتی توسط امباپه

یش‌بینی از دست دادن پنالتی توسط امباپه!

شب گذشته فرانسه با شکست در ضربات پنالتی برابر سوییس از دور رقابت های یورو ۲۰۲۰ حذف شد.

به گزارش “ورزش سه“، فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ به مصاف سوییس رفت و با وجود اینکه تا دقایق پایانی نیمه دوم بازی ۳-۱ جلو بود، در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی ۳-۳ رسید و پس از دو وقت اضافه بدون گل، در ضربات پنالتی ۴-۵ برابر حریفی که کسی شانسی برایش قائل نبود شکست خورد و حذف شد.

در کمال تعجب این کیلیان امباپه، ستاره جوان فرانسه، بود که نتوانست پنالتی خود را تبدیل به گل کند و خداحافظی فرانسوی ها با یورو را رقم زد.

گری نویل، فوتبالیست سابق و کارشناس فوتبال، گفت که پس از ناکامی امباپه در گلزنی در وقت های اضافی، حدس زده بود که ستاره جوان فرانسه پنالتی را هم خراب خواهد کرد.

ضربه پنالتی امباپه که پنجمین پنالتی تیم فرانسه بود را یان زومر، دروازه بان سوییس، با کف دست چپ مهار کرد تا سوییسی ها با پیروزی ۵-۴ در ضربات پنالتی به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ صعود کنند و حریف اسپانیا شوند.

امباپه روی گل دوم فرانسه نقشی کلیدی را بازی کرد و خطرات زیادی روی دروازه سوییس به وجود آورد، اما به رغم تلاش های این ستاره ۲۲ ساله، او نتوانست تا آن جرقه جادویی که توان تعیین نتیجه بازی را داشت از خود نشان دهد.

حذف فرانسه از یورو ۲۰۲۰ به این معنا است که امباپه بدون زدن حتی یک گل در این رقابت ها راهی خانه می شود.

گری نویل گفت: “وقتی امباپه برای زدن پنالتی راه افتاد، می دانستی که پنالتی ار خراب خواهد کرد. با خودت فکر می کردی که اوه… نه…

قبل از وقت های اضافی من فکر می کردم که موتور او روشن خواهد شد و چند باری هم لحظات خوبی داشت. اما اوضاع اصلا برای او خوب پیش نرفت.

او آرزو دارد که مانند کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بهترین بازیکن جهان شود. این یک دست انداز کوچک در مسیر او است اما آزمون بزرگی برای امباپه در هفته های آتی خواهد بود. او از این ناکامی عبور خواهد کرد.

واضح است که او اوقات سختی را در این تورنمنت از سر گذراند و پذیرفتن این شکست برای او و برای فرانسه خیلی سخت خواهد بود.”

پیش از شکست شب گذشته و حذف فرانسه، پاتریک ویرا، اسطوره فوتبال فرانسه، درباره امباپه گفته بود: “برای او گل زدن همه چیز است. امباپه خوب بازی کرده اما این گل زدن است که یک مهاجم را خوشحال می کند. اگر او گل نزند، ناراحت مستاصل می شود و وقتی او مستاصل شود، ما بهترین عملکرد را از او نخواهیم دید.”

ویرا شب گذشته و پس از حذف فرانسه به شدت از این تیم انتقاد کرد و گفت تیم ملی فرانسه هیچ روحیه و وحدتی نداشت و رویکرد بسیار ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت.

ویرا گفت: “امشب ما باید موفقیت تیم سوییس را به رسمیت بشناسیم چرا که من قویا معتقدم که امروز تیم بهتر برنده شد. بهترین تیم شایسته صعود به دور بعدی است و امشب آن تیم سوییس بود.

من واقعاً از نگرشی که در زمین داشتیم ناامید شدم. فکر می کنم این یک تیم ملی فرانسه ضعیف بود، هیچ نوع همبستگی وجود نداشت، هیچ نوع روحیه ای وجود نداشت. ما به صورت تیمی بازی نکردیم، بنابراین لیاقت رفتن به مرحله بعد را نداشتیم.

من فکر می کنم در بعضی دقایق از بازی به دلیل کیفیت فردی بازیکنان که تفاوت ایجاد می کردند، خوب بازی کردیم، اما در مجموع از سوییس عقب بودیم.

ما بر این بازی مسلط نبودیم. نیمه اول را کاملا از دست دادیم. در نیمه دوم با بنزما، امباپه و گریزمان اوضاع بهتر بود. این موفقیت متعلق به بازیکنان سوییس است که قدرت ذهنی و روحیه ای بسیار عظیم از خود نشان دادند. آنها به سبک خود وفادار ماندند.”

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه پس از این بازی مسئولیت شکست را برعهده گرفتن و گفت: “وقتی اوضاع بد پیش می رود، من مسئول هستم. من در کنار بازیکنانم هستم و آنها در کنار من هستند.

در این تیم یک وحدت و یکپارچگی وجود دارد. برای مدیریت و کنار آمدن با این شکست به زمان نیاز داریم. هیچ کس نمی تواند از کیلیان امباپه آزرده و ناراحت باشد. بدیهی است که او خودش هم بسیار تحت تأثیر این شکست قرار گرفته است.”

هوگو لوریس، دروازه بان فرانسه نیز پس از بازی درباره امباپه گفت: “در فوتبال ما با هم پیروز می شویم و با هم شکست می خوریم. ما همگی مسئول حذف از یورو هستیم. این اتفاقی دردناک است و هیچکس وجود ندارد که بتوان انگشت اتهام را به سمت او گرفت. ما همه با هم برابر حریف جنگیدیم و هیچ بهانه ای وجود ندارد. باید بر قدرت تیم سوییس هم تاکید کنیم، آنها عالی بودند.”

امباپه در توییتر خود نوشت: “ورق زدن این صفحه و عبور از اتفاق بسیار دشوار است. غم و اندوه پس از این حذف بسیار عظیم است، ما نتوانستیم به هدف خود برسیم. به خاطر پنالتی خیلی متاسفم. می خواستم به تیم کمک کنم اما پنالتی را از دست دادم. بعد از این اتفاق بی شک آرام گرفتن برای من خیلی سخت خواهد بود اما باید قبول کنیم که این اتفاق هم بخشی از ورزشی است که من بسیار زیاد آن را دوست دارم. می دانم که همه هواداران ناامید شده اند اما با این وجود از حمایت های همیشگی شما و باوری که هیمشه به ما داشته اید تشکر می کنم.

مهمترین چیز این است که همیشه برای چالش بعدی که سر راهت قرار می گیرد قدرتمندتر باشی.”

در فضای مجازی نیز هواداران به پنالتی از دست رفته امباپه واکنش نشان دادند.

“بازیکنان فرانسه وقتی امباپه را در رختکن ببینند.”

“آمار گل مسی در یورو ۲۰۲۰ با امباپه برابر است!”

“امباپه و الگویش با هم یورو ۲۰۲۰ را ترک می کنند.”

“یک چیز دیگر هم بگویم و این روز امباپه را تمام کنیم: مسی در ۲۲ سالگی:”

“این یارو خیلی به امباپه ایمان داشت”

“رونالدو به امباپه: هرگز تنها قدم نخواهی زد… بیا بریم خونه.”

“بعد از خراب کردن پنالتی امباپه، مقامات یورو به فرانسه: برید خونه پیش خانواده‌هاتون!”

دیدگاه

یک پاسخ بفرست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *